Back to top

Terminologia del comerç electrònic

Presentació
  • ca  marcatge, n m
  • es  marcaje
  • es  tatuaje numérico
  • fr  filigranage numérique
  • fr  marquage numérique
  • fr  tatouage numérique
  • en  digital tattooing
  • en  fingerprinting
  • en  watermarking

Definició
Tècnica que consisteix a inserir un senyal invisible permanent a les imatges digitals que circulen per una xarxa, generalment Internet, a fi d'evitar el frau i la pirateria i de protegir els drets de la propietat intel·lectual.
màrqueting amb permís màrqueting amb permís

  • ca  màrqueting amb permís, n m
  • es  marketing de permiso
  • es  marketing permisivo
  • es  publicidad no intrusiva
  • fr  marketing de permission
  • en  permission marketing

Definició
Màrqueting en què el consumidor permet que se li presenti un producte o un servei, o que se li enviïn missatges publicitaris pertinents i personalitzats.
màrqueting electrònic màrqueting electrònic

  • ca  màrqueting electrònic, n m
  • es  marketing electrónico
  • fr  marketing électronique
  • fr  mercatique électronique
  • en  e-marketing
  • en  electronic marketing
  • en  netmarketing

Definició
Màrqueting que es desenvolupa per mitjà d'una xarxa de telecomunicacions, generalment Internet.
màrqueting per correu electrònic màrqueting per correu electrònic

  • ca  màrqueting per correu electrònic, n m
  • es  marketing por correo electrónico
  • fr  marketing par courrier électronique
  • en  e-mail marketing

Definició
Màrqueting que utilitza el correu electrònic per a establir una comunicació personal amb un públic objectiu amb la finalitat d'aconseguir una resposta directa o una transacció comercial.
  • ca  màrqueting viral, n m
  • es  marketing viral
  • fr  marketing viral
  • en  viral marketing

Definició
Màrqueting que consisteix a fer que una comunitat de receptors conegui un producte o servei, generalment per Internet o per correu electrònic, i en transmeti informació a d'altres, i aquests a uns altres, i així successivament.

Nota

  • En el màrqueting viral s'utilitza el client com a portador d'un missatge addicional, de manera que cada vegada que el client utilitza un servei, en fa publicitat. Per exemple, en el màrqueting viral passiu les informacions poden aparèixer automàticament al final dels missatges electrònics que envia el client; en el màrqueting viral actiu es pot presentar al client o usuari l'opció de recomanar o enviar una notícia, un web, etc. a una altra persona.
  • ca  memòria cau, n f
  • es  antememoria
  • es  memoria caché
  • fr  antémémoire
  • fr  mémoire cache
  • en  cache memory
  • en  cache storage

Definició
Memòria intermèdia especialitzada, de capacitat més reduïda i d'accés més ràpid que la memòria central, que conserva una còpia de les instruccions i de les dades que pot necessitar el processador.
  • ca  mercat invers, n m
  • es  mercado inverso
  • es  mercado invertido
  • fr  marché inverse
  • en  reverse market

Definició
Mercat electrònic en què un usuari presenta els productes que vol adquirir amb la finalitat que les empreses interessades a vendre'ls els hi ofereixin.
  • ca  mercat web, n m
  • es  plaza de mercado
  • fr  place de marché
  • en  marketplace

Definició
Lloc web destinat al comerç electrònic, generalment especialitzat en un sector d'activitat.
  • ca  microcomerç, n m
  • es  microcomercio
  • fr  microcommerce
  • en  microcommerce

Definició
Comerç electrònic de productes i de serveis de poc valor mitjançant un moneder electrònic.

Nota

  • Per exemple, articles d'un diari, entrades d'una enciclopèdia o l'accés temporal a un joc en línia.
  • ca  microlloc web, n m
  • es  micrositio web
  • fr  microsite web
  • en  web microsite

Definició
Conjunt de pàgines web que presenta una unitat temàtica o una finalitat diferenciada de la resta de pàgines d'un lloc web, generalment amb l'objectiu de fer publicitat d'un producte.