Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
val val

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Promocions

  • ca  val, n m
  • es  vale
  • en  coupon
  • en  voucher

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Promocions

Definició
Imprès utilitzat en les promocions de venda que es pot intercanviar per productes, regals o premis o que dona dret a l'obtenció de descomptes.
valor valor

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  valor, n m
  • es  valor
  • en  value

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Concepte considerat desitjable que orienta el comportament de les persones.
valor de marca valor de marca

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  valor de marca, n m
  • es  valor de marca
  • fr  capital marques
  • fr  plus-marque
  • en  brand equity

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Valor financer i comercial que té una marca com a actiu intangible per a l'organització que la posseeix i utilitza.
valor percebut valor percebut

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  valor percebut, n m
  • es  valor percibido
  • en  perceived value

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Avaluació global que fa el consumidor de la utilitat d'un producte o servei a partir de la percepció de què és el que rep i què és el que en dona a canvi.
valor social valor social

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  valor social, n m
  • es  valor social
  • en  social value

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Valor reconegut socialment o considerat important per al manteniment i la perpetuació de l'ordre social.
vampirisme vampirisme

Comunicació > Publicitat

  • ca  canibalisme, n m
  • ca  vampirisme, n m
  • es  canibalismo
  • es  vampirismo
  • en  vampirism

Comunicació > Publicitat

Definició
Efecte de ser més recordats els testimonis d'una acció de publicitat testimonial que no pas el producte o la marca anunciats.
variable de segmentació variable de segmentació

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  variable de segmentació, n f
  • es  variable de segmentación
  • en  segmentation variable

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Variable qualitativa o quantitativa que s'utiliza per a dur a terme una segmentació de mercat, com ara atributs dels consumidors, necessitats, comportament o estil de vida.
varietat lingüística varietat lingüística

Comunicació

  • ca  varietat lingüística, n f
  • es  variante lingüística
  • en  variety of language

Comunicació

Definició
Ús específic que es fa d'una llengua d'acord amb la procedència geogràfica, històrica o social dels parlants o la funció comunicativa.
vela publicitària vela publicitària

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans publicitaris

  • ca  lona publicitària, n f
  • ca  vela publicitària, n f
  • es  lona publicitaria
  • en  canvass

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans publicitaris

Definició
Suport de publicitat exterior, fet de tela o de plàstic, que conté un missatge publicitari de grans dimensions i que s'utilitza per a cobrir les façanes dels edificis en procés de restauració.
venda venda

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

  • ca  venda, n f
  • es  venta
  • en  sale
  • en  selling

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

Definició
Cessió d'un actiu material o immaterial o prestació d'un servei, a canvi d'una contraprestació, generalment en diners.

Nota

  • En el cas de productes tangibles, la venda implica el traspàs de propietat; en el cas de serveis, no hi ha traspàs de propietat sinó que l'usuari paga per l'ús i/o gaudi del servei.