Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
zàping zàping

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  zàping, n m
  • es  zapeo
  • es  zapping
  • fr  pitouner
  • fr  zappping
  • en  zapping

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Hàbit de canviar freqüentment de canal de televisió mitjançant el comandament a distància.

Nota

  • Des del punt de vista publicitari, es considera zàping l'hàbit de canviar de canal de televisió mentre s'emet publicitat.
zona de vendes zona de vendes

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda

  • ca  zona de vendes, n f
  • ca  territori de vendes, n m sin. compl.
  • es  territorio de ventas
  • es  zona de ventas
  • fr  secteur de vente
  • en  sales area
  • en  sales territory

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda

Definició
Àrea geogràfica en què un venedor desenvolupa l'activitat de venda.
zoom zoom

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  tràveling òptic, n m
  • ca  zoom, n m
  • es  travelín óptico
  • es  zoom
  • fr  travelling optique
  • en  optical travelling
  • en  zoom

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Variació gradual de la distància focal d'un zoom, que produeix un efecte de tràveling d'apropament o d'allunyament sense que hi hagi desplaçament de la càmera.
zoom zoom

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  zoom, n m
  • es  zoom
  • en  zoom
  • en  zoom lens

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Objectiu de distància focal variable que permet fer tràvelings òptics.