Els llibres i el comerç electrònic

comerç electrònic

La coincidència aquests dies de la celebració de la Setmana del Llibre en Català i del llançament del portal de venda electrònica més gran del món, Amazon, a l’Estat espanyol, ens porta a fixar-nos en la terminologia del sector del comerç electrònic en la compravenda de llibres.

Les botigues electròniques han traspassat fronteres i són referents per a l’adquisició de molts productes, ateses la comoditat i la rapidesa d’aquesta modalitat de comerç respecte de la compra física; i així, termes com ara banca electrònica, signatura electrònica, autenticació, encriptació, privadesa o protocol de transacció segura (SET) ens resulten avui en dia ben habituals.

Per a familiaritzar-vos amb la terminologia de l’àmbit, el TERMCAT us ofereix la Terminologia del comerç electrònic, que recull gairebé tres-cents termes amb les denominacions i la definició en català i amb els equivalents en castellà, francès i anglès.

Aquest diccionari és la versió en línia de la Terminologia del comerç electrònic, diccionari elaborat l’any 2005 pel TERMCAT en col·laboració amb el Govern d’Andorra i amb especialistes procedents de l’àmbit universitari, empresarial i de l’Administració.

Recordeu que tots els termes estan disponibles per a la descàrrega en el servei de Terminologia Oberta, i que també els podeu trobar en la consulta del Cercaterm.