Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
optimització de compra optimització de compra

  • ca  optimització de compra, n f
  • es  optimización de compras, n f
  • fr  optimisation d'achat, n f
  • en  shoptimization, n

Definició
Estratègia de màrqueting consistent a utilitzar eines tecnològiques i aplicacions específiques, sovint per a aparells mòbils, que permetin millorar l'experiència de compra dels usuaris i, alhora, fomentar les vendes.

Nota

  • En l'optimització de compra és important el coneixement de les preferències dels usuaris, a fi de poder-los fer ofertes personalitzades que s'adeqüin als seus interessos.
optimització de pagament optimització de pagament

  • ca  optimització publicitària, n f
  • ca  optimització de pagament, n f sin. compl.
  • ca  SEA, n m/f sigla
  • es  optimización de pago, n f
  • es  optimización de pago por clic, n f
  • es  publicidad en buscadores, n f
  • es  SEA, n m/f sigla
  • fr  référencement payant, n m
  • en  paid referencing, n
  • en  paid search advertising, n
  • en  paid search engine optimization, n
  • en  search advertising, n
  • en  search engine advertising, n
  • en  SEA, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.

Nota

  • La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
  • En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.
optimització natural optimització natural

  • ca  optimització natural, n f
  • ca  SEO, n m/f sigla
  • es  optimización de buscadores, n f
  • es  optimización natural, n f
  • es  optimización para motores de búsqueda, n f
  • es  SEO, n m/f sigla
  • fr  référencement, n m
  • fr  référencement naturel, n m
  • fr  optimisation des moteurs de recherche, n f sin. compl.
  • fr  optimisation pour les moteurs de recherche, n f sin. compl.
  • fr  référencement gratuit, n m sin. compl.
  • en  natural referencing, n
  • en  natural search engine optimization, n
  • en  organic search engine optimization, n
  • en  search engine optimisation, n
  • en  search engine optimization, n
  • en  SEO, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar l'ordre en què apareix un lloc web o un altre recurs digital dins els resultats que el cercador ofereix d'acord amb els seus paràmetres habituals.

Nota

  • La sigla SEO correspon a l'equivalent anglès search engine optimisation.
  • L'optimització natural es basa fonamentalment en la millora de l'estructura, els continguts, l'accessibilitat i el codi dels llocs web, i en la utilització de tècniques per a augmentar el nombre de referències i els enllaços des d'altres webs al recurs que interessa.
optimització per mitjans socials optimització per mitjans socials

  • ca  optimització per mitjans socials, n f
  • ca  SMO, n m/f sigla
  • es  optimización en medios sociales, n f
  • es  SMO, n m/f sigla
  • fr  optimisation pour les médias sociaux, n f
  • fr  optimisation pour les réseaux sociaux, n f
  • fr  optimisation sur les réseaux sociaux, n f
  • fr  référencement social, n m
  • fr  SMO, n m/f sigla
  • en  social media optimisation, n
  • en  social media optimization, n
  • en  SMO, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting destinada a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit d'un lloc web o d'un altre recurs digital utilitzant els mitjans socials o les eines vinculades als mitjans socials.

Nota

  • La sigla SMO correspon a l'equivalent anglès social media optimisation.
  • L'optimització per mitjans socials es pot fer afegint funcionalitats de tipus social directament al web o al recurs digital que es vol promoure (agregadors, marcadors socials, botons de reenviament, etc.), o bé tenint presència directa en plataformes de blogs, vídeos o xarxes socials.
optimització publicitària optimització publicitària

  • ca  optimització publicitària, n f
  • ca  optimització de pagament, n f sin. compl.
  • ca  SEA, n m/f sigla
  • es  optimización de pago, n f
  • es  optimización de pago por clic, n f
  • es  publicidad en buscadores, n f
  • es  SEA, n m/f sigla
  • fr  référencement payant, n m
  • en  paid referencing, n
  • en  paid search advertising, n
  • en  paid search engine optimization, n
  • en  search advertising, n
  • en  search engine advertising, n
  • en  SEA, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.

Nota

  • La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
  • En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.